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Se muestran los artículos pertenecientes a Febrero de 2009.

La Izquierda Radical

La Izquierda radical de ZP ha encontrado el filon que nececitaba en los votos de ácratas, antisistemas, separatistas, terroristas, profesionales del sexo y destrutores de la vida. De ahí, que la mayoria de sus apoyos esten dirigidos hacia todo tipo de maldades y despropositos que ofenden cada una de las sensibilidades del ciudadano honesto y enaltecen todo lo reprobable con una constante campaña en busca del voto y el aplauso de quienes, su unica forma de sentirse "util" es, ofender a aquellos cuyos valores sean de orden superior. Situarse del lado de Castro y Hamas, no tiene otra lectura que ponerse de parte de los enemigos de la Libertad, y amigos del terror en busca del beneplacito y voto de quienes tienen como meta la destruccion de los valores clasicos sin importarles el sufrimientos de quienes viven bajo el abuso del poder y las armas.

02/02/2009 11:23. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

EL Mayor Problema De Este Pais

El mayor problema de este país no es ni la crisis financiera, ni la inmobiliaria, es la clase política y esa absurda Constitución tan alabada por nuestros políticos que es la que propicia la ruina del país y que por supuesto no están dispuestos a cambiar ya que es la les proporciona sus innecesarios puestos de trabajo en las autonomías. Entes estos absolutamente innecesarios y que malgastan nuestro dinero a espuertas en coches oficiales, mobiliario suntuoso, viajes, embajadas y promoción de todo lo pueblerino. Cambiemos la Constitución reduciendo la administrción pública al mínimo y definiendo claramente el destino del dinero público : sanidad, educación, infraestructuras, seguridad ciudadana, ejercito y justicia. Hay que evitar que el dinero público se emplee sobre todo en cualquier tipo de publicidad o mecenazgo ya que esta es la vía mas empleada para malgastar el dinero público. Por ejemplo patrocinar equipos deportivos o apoyar a cualquier tipo de actividades artísticas. Si esto se hace así los impuestos serán mucho menores y por tanto la gente tendrá mucho mas dinero para emplearlo en estas actividades con la ventaja de que realmente los ciudadanos solo emplearan su dinero en aquellas actividades que realmente le interesen y no apoyaran por ejemplo un cine español que no les gusta. Hay que eliminar todas las televisiones públicas que son ruinosas y hacen una competencia desleal a las privadas, hay que privatizar las cajas de ahorro para que esten en manos de profesionales y no de políticos. El privatizar las cajas y la televisión no debería de tener ningún efecto negativo si nos tomamos en serio el trabajo de definir las reglas del juego y establecer los controles correspondientes.
04/02/2009 23:48. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.


Nacionalizacion de Bancos

Ya van varias salvas al aire mediático del tema nacionalización de bancos por parte del desgobierno del prisoe, por ahora son a modo de tanteo a la opinión pública para ver como está de atento el patio... En cualquier momento y de la forma mas inesperada, ésta cuadrilla de descerebrados intervendrá los bancos y cajas de ahorro, con el consiguiente destrozo económico que ésto repercutirá en el pais, la bolsa al suelo, fondos de pensiones privadas y demás ahorros desaparecidos, etc, etc... ellos salvarán a sus incondicionales, empleados públicos y poco mas, el resto será un auténtico "corralito", ya lo hicieron en miniatura con Rumasa, son los mismos que antes, ya tienen experiencia y ninguna verguenza ni dignidad, con la justicia comprada y a su servicio ¿¿ quien se lo podrá impedir ?? Desde luego el que tenga ahorros de cualquier tipo, mas vale que les de destino rápidamente en lugar seguro, porque el que se va a quedar sin ellos es totalmente seguro, la cuestión es cuando, si éste año o con suerte el próximo si ésto aguanta lo suficiente...

04/02/2009 23:50. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

¿Qué esta pasando aquí ?

¿Qué está pasando aquí?, ¿se empieza a nacionalizar los bancos?, legalmente es posible, pero, ¿han empezado ya?. Mal asunto tiene ésto. Si se va a empezar a nacionalizar los bancos, bajo que criterio, bajo que política, bajo un criterio europeo, como puede ser el caso de Gran Bretaña, Alemania, Francia, o bajo el criterio Habanero, Venezuela, Argentina, Cuba. Me temo que lo segundo, si el dinero público no es de nadie, el privado menos aún, si esto se lleva a cabo me temo lo peor, un corralito a lo Made in PSOE, desplome de la bolsa, y cierres de empresas a desbandada y aquí sálvese quien pueda. Lo que más me preocupa de todo esto es, si el Estado nacionaliza los bancos que va a pasar con las cuentas corrientes, cuentas de ahorros, planes de pensiones, planes de jubilaciones, etc., que tiene contratado el ciudadano, tú y yo, es decir, nuestro ahorro corre más que peligro, entre otras razones porque el Gobierno es un pésimo administrador, y no tardará mucho en liquidar los recursos del sistema financiero y en segundo lugar porque dado el estado de la Justicia en España, más que justicia hay injusticia, es decir, Seguridad Jurídica igual a cero. Me gustaría conocer vuestra opinión.

04/02/2009 23:58. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

Dios existe

Si el plan del Gobierno, fue elaborado para "ayudar a la banca" y no para facilitar crédito a las familias y empresas, resulta que: ZP MINTIO al pueblo español entonces y, MIENTE al echarle ahora la culpa a los Bancos. ¿Quien está en descompición, el PP o el Pesoe que tiene como moral básica LA MENTIRA institucionalizada esquizofrenicamente? No hay mayor causa de desprecio para el sentido común y la honradez que demostarle a alquien que MIENTE, es denigrante. Y eso es el Pesoe, y si el padre de la mentira es universalmete Satanás, son perfectos hijos del Mal, por ello su lucha contra Dios, y siempre llegan a la meta de la ruina económica y cultural que produce en la Historia su base política: el marxismo-socialismo. a quien el pueblo desacralizado adora como a un becerro. Es la burla del Pueblo humillado, engañado, descreido! La cruzada está servida. O nos demonizamos todos o recurrimos los que deseamos ser libres, a Dios. No hay alternativa. No es la lucha contra un Partido político, es la lucha del Bien-Verdad-Dios contra la Mentira-satanás-esclavitud. Dios existe: vive plenamente de su felicidad posible en la PAZ de tu conciencia.
05/02/2009 16:59. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

ASTRAL WEEKS

Van Morrison discovers a new astral plane

Astral Weeks was the legendary album that established Van Morrison’s reputation. Forty years on and at the height if his talents he has remade it as a live album.

 

Van Morrison’s voice has changed by his singing is, if anything, even more extraordinary

In a cascade of flowing instrumentation, a swollen tide of tumbling bass and rising flute, washing around a lone, ululating voice, Van Morrison ventures once more into the slipstream, the 62-year-old Belfast singer delightedly repeating the phrase, "to be born again", as if he really has been. It is the extraordinary opening track for his new album, Astral Weeks.

The title will already be familiar to music fans. Astral Weeks was the legendary 1968 album that established Morrison’s reputation, after pop hits with Northern Irish band Them. Although not a big seller at the time, it has come to be regarded as a classic in rock’s canon, regularly named among the greatest albums ever made. Forty years on, Morrison has remade it as a live album, recorded with a 14-piece band over two concerts at the Hollywood Bowl last November.

The original is an album of mysteries, as much, one suspects, to its maker as its listeners. Raw and in-the-moment, it blends jazz, blues, soul and folk into an amorphous singer-songwriter extemporisation. The young, sharply tenor-voiced Morrison pulls together snatches of vivid imagery into a richly melancholic yet strangely uplifting song sequence. It is beautiful and strange.

In dispute with his American label, Morrison was in dire financial straits when Warner Brothers bought out his contract. Astral Weeks was recorded in just three live sessions with a handful of New York jazz musicians. What happened in the studio was an improvised collision of cultures, channelled through a young genius trying to convey the music he heard in his head.

Despite poor sales, it was influential among critics, helping shape the singer-songwriting boom of the Seventies.

Yet Morrison has often belittled it, claiming he didn’t have the budget to create the fully orchestrated work he envisioned. In an interview in Uncut magazine in 2005, Morrison disparaged producer Lewis Merenstein and his fellow musicians. "If you listen to the record closely enough, they’re out of sync a lot of the time, or sometimes they’re not sure where they’re going next. Those guys were just winging it. There was no rapport."

Morrison is a notoriously unpredictable and belligerent interview subject. A recurring theme is irritation at being viewed as some kind of heritage act. On Radio 4’s Today programme last year, he accused the music business of being obsessed with the past. "It’s like no one has moved on. The marketplace is going backwards." Which makes his decision to revisit Astral Weeks all the more curious.

What he has done, I suspect, is remake it the way he always imagined it. The running order is slightly different and the band (which includes only one original member) much larger. Astral Weeks Live At The Hollywood Bowl is looser, jazzier, warmer, fuller. It is still spontaneous, the band having only had one rehearsal, yet there is an assuredness in working from a solid template. Morrison’s voice has changed, descending into a more baritone range, but his singing is, if anything, even more extraordinary.

Playful and celebratory, the live version doesn’t have the undercurrent of melancholy, sacrificing one of the most magical ingredients of the original. Only on Slim Slow Slider, which grapples with the death of a loved one, does his age add emotional weight. But Morrison fills those emotional spaces with other things, a mature musical talent at the height of his powers, leading an exceptional band on a journey to complete self expression. Astral Weeks Live is no slavish recreation but a new interpretation. Now there are two versions of the same piece of music, each distinct. "I believe I’ve transcended," he starts to sing during the title track. And we believe him too.

09/02/2009 13:08. plotino #. VAN MORRISON No hay comentarios. Comentar.

ON THE SITUATION TODAY

http://www.libertaddigital.com/economia/el-plan-de-obama-sera-un-fracaso-traera-el-colapso-del-dolar-y-la-quiebra-de-eeuu-1276350423/

 

(Libertad Digital) Al ser preguntado por las principales causas de la crisis, el profesor Antal E. Fekete se mostró rotundo: “Sólo hay una causa principal, la misma que explica la Gran Depresión de los años 30: La destrucción del capital. El capital se ha venido erosionando o consumiendo desde hace décadas, sin darnos cuenta. El proceso acaba cuando ya no hay más capital para consumir. Después de los siete años de vacas gordas, deben comenzar los siete años de vacas flacas”.

¿Y a qué se debe este proceso de destrucción de capital? Básicamente, se debe “a la irresponsable política monetaria de Estados Unidos al bajar deliberadamente el tipo de interés hasta cero”, ya que, como explica: “unos tipos de interés en descenso”, que como matiza, es algo distinto a bajos pero estables tipos de interés, “tienen efectos letales pero que pueden pasar inadvertidos”. Así, “al bajar los tipos de interés, el valor liquidativo de la deuda aumenta, con lo que lejos de reducirla, se aumenta la carga de la deuda”.

De esta manera explica lo ocurrido en EEUU y Reino Unido: Al aumentarse el valor de los pasivos y los activos permanecer constantes, el capital se va consumiendo hasta que las firmas, ya sean bancos o compañías automovilísticas, se convierten en insolventes y dejan de poder atraer el crédito.

Asimismo, explica que el origen de las burbujas crediticias y su inevitable final, la depresión, “no tiene nada que ver con el sistema de producción capitalista, sino con la supresión de la tasa de interés por el gobierno, a través de su agente, el banco central”.

Basándose en la historia del surgimiento de la banca central en Estados Unidos, con la institución de la Reserva Federal en 1913, matiza que en sus inicios ésta no tenía porqué generar ciclos, ya que no se le permitía monetizar la deuda del gobierno. Sin embargo, esta prohibición se levantó a comienzos de la década de 1920, y la Fed comenzó a realizar las llamadas ‘operaciones de mercado abierto’ y a expandir el crédito a tasas disparatadas.

Consecuencia visible del cambio de política monetaria en el país norteamericano fue el estallido inicial de la Gran Depresión. Para el profesor Fekete, la legalización de esta práctica convirtió el principio del gobierno limitado en papel mojado.


"El plan de emergencia de Obama va a fracasar"


El profesor canadiense no podría estar más en desacuerdo con las medidas que están tomando los gobiernos, en especial el de Estados Unidos: “El plan de emergencia de la administración Obama va a fracasar. Consiste en las mismas panaceas que nos han traído a la actual depresión”. No obstante, no carga las tintas sobre Barack Obama, sino sobre “una camarilla reaccionaria de Keynesianos y Friedmanitas que han secuestrado la Casa Blanca, antes de que el nuevo presidente tuviera oportunidad de hacer nada”.

Sobre la política monetaria que está llevando a cabo la Reserva Federal, a través de inyecciones masivas de liquidez y tipos de interés cerca del 0 %, piensa que no solo no tendrá impactos positivos sobre la economía real, sino que afectará muy negativamente al dólar y llevará a la quiebra al estado norteamericano debido al rápido incremento del valor liquidativo de la deuda del gobierno que genera este tipo de políticas. Utiliza el ejemplo de Japón para afirmar que “bajar tipos de interés no es el remedio para la deflación, sino veneno para la economía”.

Acerca de los rumores de nacionalizaciones de bancos, sostiene que no solucionaría nada de la crisis bancaria, y compara la medida con reordenar las sillas de la cubierta del Titanic para evitar su hundimiento.

Tampoco comulga con la reciente idea de Obama de crear un ‘banco malo’ que atraiga los activos tóxicos, definiéndola como “completamente imbécil”, argumentando que “los activos tóxicos deberían ser liquidados inmediatamente y su titulización cancelada”.

Pero sus críticas en el terreno monetario van mucho más allá de problemas coyunturales: “No puede existir un buen banco bajo un régimen de dinero inconvertible. Si quieres tener buenos bancos, tendrás que re-introducir glóbulos de oro en el flujo sanguíneo del sistema monetario. Un sistema monetario enfermo, como es el de la moneda inconvertible, inevitablemente contamina incluso a los buenos bancos
 

Previsión y recomendaciones

Sus previsiones de futuro son muy pesimistas, sosteniendo que la situación económica ha llegado a su límite, y si se continúa así, el colapso del dólar y de todo el sistema monetario está al llegar. Además, se atreve a pronosticar que después del periodo actual deflacionario, veremos una hiperinflación.

Su receta para salir de la depresión de la mejor manera posible es reemplazar lo antes posible el actual sistema de dinero fiduciario e inconvertible, por uno en el que el oro juegue un papel fundamental como el baluarte último de la liquidez de todo el sistema.

Así, propone que cualquier país pequeño, como Portugal, podría tomar sus propios pasos hacia delante, permitiendo la circulación del oro como dinero. La consecuencia principal de este plan, asegura el profesor, sería el flujo de capital que iría a parar a Portugal, convirtiéndose este país en el paraíso de los inversores. Más tarde, otros países podrían imitar a Portugal, y de esta manera caminar hacia un sistema monetario mundial mucho más estable y sólido.

Por último, alerta de los trágicos y devastadores efectos que podría tener el seguir dándole la espalda al oro. Según él, si no se pone remedio, esto puede significar el desmoronamiento de la civilización y la erosión de la ley y el orden, la pobreza masiva y el empobrecimiento de ricos y pobres, y la vuelta al mundo a una nueva Edad Oscura.

10/02/2009 15:03. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

The Bob Dylan Show - Spring 2009 Tour

The Bob Dylan Show:





---- March 2009 ----
Mon 23 Stockholm
Wed 25 Oslo
Fri 27 Jönköping
Sat 28 Malmö
Sun 29 Köbenhavn
Tue 31 Hannover
---- April 2009 ----
Wed 1 Berlin
Thu 2 Erfurt
Sat 4 München
Sun 5 Saarbrücken
Tue 7 Paris
Wed 8 Paris
Fri 10 Amsterdam
Sat 11 Amsterdam
Sun 12 Amsterdam
Tue 14 Basel
Wed 15 Milano
Fri 17 Roma
Sat 18 Firenze
Mon 20 Geneve
Tue 21 Strasbourg
Wed 22 Brussel
Fri 24 Sheffield
Sat 25 London
Tue 28 Cardiff
Wed 29 Birmingham
---- May 2009 -----
Fri 1 Liverpool
Sat 2 Glasgow
Sun 3 Edinburgh
Tue 5 Dublin
Wed 6 Dublin
---- June 2009 ----
Israel?

19/02/2009 23:17. plotino #. BOB DYLAN No hay comentarios. Comentar.

El Crucifijo, por Gustavo Bueno

El filósofo ateo Gustavo Bueno, ha afirmado en declaraciones a Popular TV que "es absurdo retirar los crucifijos de los sitios publicos y escuelas de España y tal y como se lo propone el partido del presidente Zapatero.

El crucifijo es un símbolo histórico, teológico y artístico que forma parte de nuestra cultura. Quitar el crucifijo es quitarse el vestido. Los que lo defienden son unos indoctos. El que haya leído no a Santo Tomás sino a Hegel, sabe que el crucifijo no se puede quitar".

El líder de la escuela del materialismo filosófico sostiene también que "la Iglesia Católica es la que ha salvado la razón en la historia de Europa. Frente al Islam, que en realidad es una herejía del cristianismo, una herejía arriana, y frente al gnosticismo, la Iglesia mantuvo los criterios de la filosofía griega que incorporó a la teología dogmática". Bueno además ha asegurado que se han invertido los términos: "la gente dice que no cree en la Iglesia pero que sí cree en Dios. Cuando en realidad es al revés. Creer en Dios es algo metafísico, la Iglesia es algo histórico. Hay que estar en la realidad y saber lo que ha significado la Iglesia en la historia".

 

22/02/2009 00:35. plotino #. RELIGION No hay comentarios. Comentar.

Una de cada tres pymes ya no tiene acceso al crédito

Una de cada tres no,mentira, las Pymes tienen crédito cero,patatero y Zapatero. El ICO es un cuento,siempre roban los mismos y ya no tiene ni gracia. Los bancos bastante tienen en la labor de estafar a sus clientes...,SE ACABÓ,la gallina está muerta. La economía está paralizada,el paro se doblará, la delincuencia ya empieza a cortar dedos al módico precio de 50.000 euros,desaparece cocaína de las comisarias, en vez de ir a Siberia la Maleny, tendrán que ir a Cuba para aprender de las cartillas de racionamiento, a Corea del Norte a comprar la fórmula de los fideos que quitan el apetito y a Zimbaue a fichar al Ministro de economía para que los españoles tengamos una renta per cápita de 1.000.000 de dólares de Zimbaue, el equivalente a dos hojas de papel higiénico.

23/02/2009 19:09. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

Un vecino de Lazcano destroza a mazazos una "herriko taberna"

La inacción culpable de la justicia -politizada por acuerdo expreso de todos- terminará por llevarnos a un enfrentamiento abierto. Se ha procurado que el sistema no funcione, y no funciona – ‘apaño Michavila’ y LOPJ- La gente enmendará su fragilidad recurriendo a sus propios medios. A este chiringuito le queda ya muy poco de no terciar un erupción de talento y responsabilidad imposible de adivinar su procedencia hoy por hoy…

24/02/2009 16:06. plotino #. ESPAÑA / SPAIN No hay comentarios. Comentar.

Indian classical music

 


  SUBROTO ROY CHOWDHURY was born in Calcutta on January 29, 1943. Subroto started learning sitar on May 12th, 1956, under the able tutelage of his first guru Shri Nirmal Chakravarty. Schooled in an English missionary instition and musically groomed in the classical Vedic tradition. Subroto combines the traditional approach of the East with the Western spirit of enquiry and rational thought. An ever widening canvas of viewpoints and the duality of his psyche has led to the enlightenement of the man and his music. Inclined  towards authentic traditional classical music forms. Subroto showed an affinity for the Gurus of yesteryears, rather than the established artists of the time. This inclination led to his close association with Birendra Kishore Roychowdhury and Ustad Hafiz Ali Khan.



Deeply moved by the Dhrupad tradition, he delved into history to return to classicism under the dominant influence of Birendra Kishore Roychowdhury. The Alaap was that of Subroto`s first love like that of his Guru. This brought him close to the famous senior Dagar brothers and he became the disciple of the legendary Ustad Nasir Aminuddin Khan Dagar. His association with Radhika Mohan Maitra started since 1962 and his musical training under the former included Masidkhani Gats, bolbanis,  mid-tempo jods and Bandishi alaap.



Subroto got a glimpse of the "Pachao Ke Sitar" (the sitar baj of Western India) during his brief stint with Bimal Mukherjee. Due to his affinity towards his grand-Gurus rather than his Gurus, his style is similar to the 19th Century sitar style. The smooth Veena Meed Ang and the Bolbanis highlighting the hand are Subroto`s forte. He was introduced by the late Dr. Suresh Chandra Chakravorty at his debut concert in North Calcutta in the year 1964. Later he won various awards at the state level. National level, Interuniversity and All India Radio music competitions. In the 70`s he started visiting Europe where he played for the Radio France, BBC, Radio Television Belgium, the North Sea Jazz Festival in Hague, and the Leverkusen Jazz Festival.



Today, Subroto has performed over 300 concerts all over Europe and the USA, travelling from India to Spain to Sweden, Denmark, Germany, France, Portugal, Switzerland, Austria, Belgium and the Atlantic shores - spreading the message of universal peace and humanity with his music.



SAIBAL CHATTERJEE is one of the most promising tabla players in the country. Tutored under the living legend Jnan Prakash Ghosh, he combines youthful vigour and exuberence with acute aesthetic sense.

UMA ROYCHOWDHURY was groomed in classical music from a very tender age and is also a talented vocalist.



Jhinjoti - The Music

I: A very colourful "Aochar", or medium paced, ornamental Alaap is followed by a Masid Khani gat of sixteen beats, beginning on the twelfth beat as per tradition (the Masid Khani baz was popular in Western India just before the time of Reza Khan).

II: The Aochar is followed by the languid vistaars in slow tempo. This is followed by fast tempo tans at eight times the basic beat. This is followed by a brilliant traditional composition in fast teental. This composition belongs to the Sarod gharana of Niamatulla Khan. The Jhinjoti ends with a dynamic jhala where the musician’s skill and aesthetic sense are put to test. The Jhala is in pure Enayet Khan tradition.



Ragas and Talas

It is the unique unwritten notation system that sets Indian classical music apart from it`s Occidental counterpart. A concrete notation system is absent, and one`s ear and aesthetic sense are considered the vital yardstick. Gurus have handed down a complex system of Ragas and Talas - replete with tenets and rules from generation to generation. This is known as the "Guru-Shishaya-parampara" a unique concept of musical training. Music has come down to us from ancient scriptures, by legend, by ear and by demonstrations of the Gurus. Refined through centuries, it remains  highly creative due to the degree of improvisation in performance. Every Raga  is thus a melodic seed that derives it’s flavour from extra-musical associations, such as variations in moods, time of the day and season, i.e. Nature.

The Sitar

An offspring of the Tri-tantri Veena, the sitar is the most popular string  instrument in India. It is carved from seasoned gourd and teakwood that serve as one of the world`s most ancient natural amplifiers. The gourd is the base of the instrument and amplify the sound. Six orseven strings are plucked on a long broad fingerboard, with twenty moveable metal frets. There are also thirteen sympathetically resonating strings below, to contribute to the unique tone of the instrument.

The tabla
 is a double drum set very popular in India. The right  hand drum is tuned to the tonic, dominant or subdominant. The left hand drum acts as the bass drum - known as the Baya. It is capable of many tones which can be varied by the degree of pressure from the base of the left palm.

The Tamboura

The Tamboura is a fretless instrument with five strings. It is carved out of seasonal wood and requires aesthetic sense and great skill to be played effectively. It provides the continuous hypnotic drone in the background, that is essentialto Hindustani Classical music.
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Asit Pal tabla, dhol, khol sitar

Patricia Martin tamboura



 

Recorded on May 23, 1993 at Daylight Studio, Stuttgart, engineer: Dieter Streck, photographs by Wilfried Martin and Patrice Delau, liner notes by Patricia Martin";s:4:"bild";s:25:"CD_jp_1038_1a_105x102.jpg";s:18:"detailbeschreibung";s:4619:" Teental vilambit, madhya

Dhamar madhya


Dadra madhya


Kaharwa drut


Dadra (drut)


Total time: 43.52



 

Asit Pal

Asit Pal was born in Calcutta in 1952 into a family of musicians. When he was barely eight years old, he received tuition from his father Manick Pal, one of the most famous tabla players in India. At the age of fourteen, he won the first prize of the Howrah Music Competition. Since then, he has not looked back and has taken part in all the important festivals of Bengal. He graduated from the University of Allahabad - Prayag Sangit Samiti - and started teaching in 1971. He is as proficient as an accompanist as he is at playing solo. He is on the permanent staff of All India Radio and accompanies the most prestigious musicians of India, including vocalist Jnan Prakash Ghosh, sarod player Amjad Ali Khan, violinist V.G. Jog and sitarist Subroto Roy Chowdhury.

Since 1983, Asit Pal has toured Europe extensively, giving solo concerts and performing with other artists. Worthy of mention are also his concerts with American jazz saxophonist Steve Lacy and Mexican flute player Luis Romero Montes. His delicate and brilliant virtuosity has always been enthusiastically acclaimed by the audience, who admires the aesthetically perfect balance between the right and the left hand as well as his playing in the style of the Farukhabad Gharana: subtle, sweet, pleasant and clear, reminiscent of the great Ustad Keramatullah Khan.

This recording will provide a rare and enriching experience for those who wish to travel in the luxuriant and highly sophisticated world of Indian rhythms. Here Asit Pal displays astounding skill and technique coupled with aesthetic awareness. He performs with a high degree of inventiveness which, however, always remains within the borders of the classical rules of improvisation: creativity linked to a profound respect of millennial traditions.


The instruments



The tabla

The name tabla is given to a pair of drums that are said to have resulted from the division of the mridangam, the double headed drum of the Vedic age. Tabla is also the name of the wooden higher pitched drum of this set, which is played with the right hand, whereas the left hand "bass&qzit; drum with its metal body is called bayan. The playing surface on both drums is usually made of goat skin. A black disk consisting of a mixture of charcoal, rice flour and other ingredients is pasted onto the skin to further enhance and enrich the sound of the instrument. An elaborate system of leather thongs, rings and small wooden dowels enables the player to tune the tabla to various pitches with the greatest precision. The drums are played with the fingers, the finger tips, the palms and the wrists on the different areas of the playing surface. There are immense possibilities for variation.



The dhol

derived from the mridangam is a two-headed, barrel-shaped drum held in a horizontal position and used for accompaniment and folk music.



The khol

a double headed drum played horizontally for accompanying kirtana - Bengali mystical songs -, devotional as well as folk songs.

The tamboura

This long-necked, lute-type instrument resembles a sitar in shape, but has only four strings and no frets. It supplies the sustained and constant drone characteristic of Indian vocal and instrumental music.

By using the spoken drum language in which each drum stroke is named by mnemotechnical syllables called bol-s, which work both as a memory aid and form of notation, the time cycles, tal, played on this record can be represented as follows:


1. Teental, 16 beats (division 4+4+4+4), vilambit  (slow), madhya  (medium), played on tabla. This tal is used to accompany North Indian vocal and instrumental music - classical and light.

 


2.          Dhamar, 14 beats (division 5+2+3+4), madhya (medium), played on tabla. This tal is used to accompany classical Dhamar singing and instrumental music.

 


3.          Dadra, 6 beats (division 3+3), madhya (medium), played on tabla and khol. This tal is used to accompany classical and light music

 


4.          Kaharwa, 4 beats (division 2+2), drut ((ast), played on tabla and dhol. This tal is used to accompany classical and light music.

 


5.          Dadra, 3 beats (division 1,5+1,5), drut (fast), played on tabla, khol and dhol. This tal is used to accompany light and classical
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Subroto Roy Chowdhury sitar

Manikrao Popatkar

Patricia Martin tamboura



Digitally recorded on March 17 and 18, 1986 at Tonstudio Bauer, Ludwigsburg, engineer: Carlos Albrecht, photographs by Anneliese Müller and Siegfried Dannecker, cover design by Klaus  Schnizer";s:4:"bild";s:25:"CD_jp_1017_1a_105x105.jpg";s:18:"detailbeschreibung";s:4191:"Gurjari Todi  Alap, Jor, Vilambit, Drut  (teental, 16 beats) 22.49"



 

 

Raga Desh

Alap, Jor                                 8.54"

(teental, 16 beats)                  22.49"



Tabla Solo in Raga Desh

(teental, 16 beats)                   8.12"



Mishra Bhairavi Dhun

(dadra, 6 beats)                       5.34"



 

–    Serenity    –    a cloudless sky, unruffled waters, calmness of mind, absence of passion, harmony of man and universe, nobleness, purity, wisdom, peace...   serenity.

This soft and harmonious sounding word that may apply to atmospheric conditions, to landscape, to human thoughts and behaviour, to justice, to a monarch, also seem to have been created to describe this recording.Out of serenity, with serenity, for our serenity, the music quietly unfolds, progressively disclosing its richness and beauty without ostentation. Even in the faster parts, no haste, no brusqueness disturbs the peaceful atmosphere built up by Subroto Roy Chowdhury and Manikrao Popatkar.



Groomed in the purest senia tradition, he follows the classical dhrupadic raga structure fast dying out even in India. He is considered the most progressive among traditonalists for his associates in a logical synthesis ancient and modern musical expressions without in anyway diluting the former. His improvisations are celebrated for their melodic beautiy and the harmonious blend of classical and folk music, highlighted by his both intellectual and emotional approach to the sitar.



Subroto Roy Chowdhury was born in Calcutta in 1943. His teachers were famous masters such as Nirmal Chakravarty, Suresh Chakravarty, Radhika Mohon Maitra and Birendra Kiskore Roy Chowdhury. He gave his first public performance when he was 21 years old and since then has won several trophies and medals, among others at the All Bengal and All India Radio music competions. In 1969, the title "surmani", a highly coveted musical award, was bestowed on him. In India, Subroto Roy Chowdhury is regularly invited to participate in the important musical events of both the North and the South.

Innumerable concerts, lectures and workshops all over Europe and his participation in several international festivals have made European listener well aware of Subroto Roy Chowdhury. Radio France –  France Musique and France Culture –, the Radio Télévision Belge, the Radio Suisse Romande, Netherlands radio AVRO, the BBC, Radio Bremen, the Westdeutscher Rundfunk und the Bayerischer Rundfunk recorded and broadcasted several of his recitals.

Subroto Roy Chowdhury is also a highly regarded composer of film and theater music. His very succesful music direction in Hansgünther Heyme’s Indo-German production "Antigone" shows that his scope is not limited only to composing for the sitar. He is also an eminent member of the teaching staff in one of the leading institutions under the University of Calcutta, an All India Radio and Television artist, a known music critic and a member of the experts committee of the Benares Hindu University.



Pandit Manikrao Popatkar (tabla) was born in Nagpur, Maharashtra, in 1933. He was initaially trained by his brother Shanker Rao Popatkar from the age of ten. In 1962, he was accepted as a disciple of the tabla virtuoso Tapsavi Samta Prasad of Benares. During his wide international tours and as a staff artist of All India Radio for nineteen years, he has accompanied the most renowned musicians of India, such as Nikhil Banerjee Hariprasad Chaurasia, Shiv Kumar Sharma, V.G. Jong, Ram Naradayan. He was selected to tour Europe with Vilayat Khan in 1968. Pandit Popatkar has developed a unique style for the tabla as an accompanying and as a solo instrument. His teaching methods are highly celebrated in India and Europe. His playing is both subtle and compact. It combines empathy with wisely measured audacity, the strictest classicism with the verve of the romantic poet.";s:10:"detailbild";s:25:"CD_jp_1017_1b_209x209.jpg";s:22:"templatefile_smalllist";s:27:"template_smalllist.template";s:12:"is_invisible";b:0;s:19:"templatefile_detail";s:24:"template_detail.template";s:22:"ignore_customer_rabatt";b:0;s:4:"rule";s:0:"";}}i:3;s:4:"0050";s:9:"Templates";a:0:{}s:14:"Anzahl_Artikel";i:4;s:19:"Anzahl_Warengruppen";i:0;s:8:"BasePath";s:1:".";}

 

 

 
28/02/2009 21:33. plotino #. INDIAN CLASSICAL MUSIC No hay comentarios. Comentar.

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